Kontejnerová doprava se ve sklizni výtečně osvědčila

05.08.2015 21:51

Dlouhou dobu nebylo použití kontejnerové dopravy ve sklizni možné. Ačkoli nápad s kontejnery na okraji pole a jediným podvozkem - hákovým nosičem kontejnerů - se zdála býti dobrá volba, v praxi tento systém narážel na úskalí a plné kontejnery šly velice problematicky natahovat.

 

 

 

Nyní, díky špičkovým podvozkům ITRUNNER je to možné!!!

 

 

 

Pojďme se podívat na klíčové vlastnosti těchto podvozků: 

  • výkonná natahovací síla háku.  Udávaných 22 tun v případě dvounápravového nosiče ITRK 22.23X7 je běžná realita 26 tun
  • sklopný hák pro snížení natahovacího úhlu kontejneru. I při plném naložení kontejneru Vám tak materiál nepřepadne přes zadní vrata
  • vrchní rozpěrný hydraulický válec. Využívá při natahování težkých kontejnerů celé váhy tažného prostředku.
  • pomocný hydraulický válec pro sklápění. Pomáhá hlavním pístům hákového mechanizmu překonat mrtvý chod (při zátěži nad 20 tun)
  • LoadSensingový rozvěděč s dálkovým ovládáním. Vysoká účinnost hydrauliky s nízkým průtokem oleje a jemnou regulací
Příklad:
Výkonnost mlátičky za den - 200 tun (hodinnová výkonnost 20 tun)
Vzdálenost do skladu 2 x 15 minut (10 km), čekací doba  30 minut
Pro hladký průběh vyprazdňování je optimální 3 ks kontejnerů o kapacitě 25m3,  jeden hákový nosič ITRunner, jeden tažný prostředek, jeden šofér
Oproti konvenčnímu řešení zde máme úsporu jednoho návěsu, jednoho traktoru a jednoho šoféra
 
V zemědělské praxi tak jeden podvozek a tři kontejnery o objemu 25 m3 vystačí k tomu, aby obsloužili sklízecí mlátičku o výkonu 400 koní a denním výkonem 200 tun.

Fotogalerie: Kontejnerová doprava se ve sklizni výtečně osvědčila